Opplev NM-helgen

Opplev NM helgen

NM i Cheerleading er et enormt arrangement med lag og klubber fra hele landet som konkurrerer i mange ulike kategorier og grener.  Arrangementet finner sted i Melsomvik (på oslofjord.com).  Under NM blir stedet til en cheer-landsby hvor 2-3000 utøvere, 1000 personer i støtteapparat og 2-4000 foreldre alle bor på samme område, og alle befinner seg i en unik cheer-boble. Dette er altså et arrangement det er vel verdt å oppleve selv om man selv ikke konkurrerer.
Atmosfæren og muligheten til å se alle de beste lagene i landet konkurrere er i seg selv verdt turen.

Tidligere var det plass i timeplanen til at de yngste også kunne ha oppvisning i konkurransearenaen, men sporten vokser fort, og nå er det så mange i kategoriene som konkurrerer i NM-kategorier eller er en del av Norwegian Cheer League (NCL) at ikke alle får plass.
For å åpne opp for at de yngre utøverne også skal få en smak av NM-helg,  arrangeres altså dette helt nye tilbudet fra forbundet.
Det vil foregå i en annen hall enn konkurransen foregår, men alt er innenfor samme område og det er max 5 minutters gange imellom. Her holdes det treninger for peewee-utøvere ledet av instruktører fra Sverige som forbundet har leid inn.
Samme hall huser også stunt-fest som er et arrangement for de eldre utøverne som ikke selv konkurrerer i NM kategoriene.

Foreløpig tidsplan (med forbehold om endringer):

Lørdag
Økt 1: 10:00-12:00
Lunch: 12:00-13:00
Økt 2: 12:00-14:00
Økt 3: 14:00-16:00

Aktiviteten deles opp i 30 minutters bolker, slik at man kan være fleksibel på pauser og hvis man har lyst til å se på konkurranselag. Merk at justeringer kan forekomme etter at påmelding er avsluttet. Vi har fått beskjed om at deltageravgiften også inkluderer inngang til konkurransearenaen når man vil se på Miracles konkurranselag :)

Det var muligheter for deltagelse på bankett på kvelden og oppvisning på søndag, men dette har klubben besluttet å ikke melde oss på. Rett og slet fordi det ville blitt for dyrt å være med og vi antar at det da ville vært kun noen svært få som melder seg på.

Huskeliste:

Treningsklær (lagklær om man har men ikke drakt)
Husk håret i strikk og ta av/ut smykker/ørepynt
Skiftetøy eller noe å trekke over treningsklærne
Vannflaske
Matpakke/frukt/mellommåltid*
Supporterflagg, klubbklær og utestemme så vi både synes og høres på tribunen.

* Det er mange timer i bil og enda flere timer i cheer-landsbyen og det er ikke inkludert mat, så dette må man sørge for selv. Det finnes kiosk, kafé, burgersjappe, restauranter osv der.

Det er kun 10 som foreløpig har meldt seg på, og 6 som ikke har respondert, så vi blir ikke en veldig stor gruppe.
Kim og David er tilstede som lagledere, men vi er helt avhengige av foreldre som kan kjøre, og vi håper også på litt hjelp med tilsyn mens vi er der.

Mens vi er der nede, forventes det at alle oppfører seg pent og skaper positive assosiasjoner til Miracle blandt alle vi møter. (Vi følger altså kardemommeloven)
Det er ikke lov å bevege seg alene noe sted.  Man skal være sammen med minst 3 lagkammerater/venninner til enhver tid. En ansvarlig voksen skal enten være sammen med gruppa, eller ha godkjent at gruppa beveger seg alene (men da skal man være tilgjengelig på telefon) .
Unntak gis ved behov og kun etter avtale.

Vi sikter på å kjøre samlet nedover og helst med flest mulig i hver bil.
Ved samkjøring avtaler man selv fordeling av drivstoff, bom og parkeringskostnader.
Turen fra Jessheim tar ca 2 timer.